musik i fredskoven 2023

Velkommen til Musik i Fredskoven!

Rudkøbing Musikforening inviterer endnu en gang til musik i fredskoven! En hyggelig dag med god musik og fuglefløjt under træernes kroner. Koncertene er som sædvanlig gratis for publikum. Der sættes borde og bænke op i et begrænset antal. Så kom i god tid.

Pak madkurven og køb dine drikkevarer i baren!
Der er desuden salg af pølser, kaffe og kage.

DATO: 24/6 – 2023

TID: 13 – 19

ADRESSE: Fredskoven, 5900 Rudkøbing

PRIS: Gratis

tidligere tider

program

13-14: Katrine Mørk synger Edith Piaf

Kathrine Mørk, skuespiller og sangerinde, fortolker Édith Piafs sange på fransk. Sammen med guitarist Keld Andersen tages publikum med på en spændende rejse til Frankrig i første halvdel af det 20. århundrede. Der synges og fortælles om Édith Piafs unikke liv, om tiden og Piafs verden. Kathrine synger på fransk og Keld Andersen akkompagnerer med sit jazzede, legende og virtuose guitarspil, der gør oplevelsen komplet.

14-15: Jens Billingsø

Jens Billingsø er dansksproget sanger, sangskriver og guitarist med rødder i blues-, roots- og folkgenren. Udstyret med akustisk guitar og noget på hjerte, serverer han sine historier og betragtninger med humoristisk bid og ferm fingerpicking. Tro mod den historiefortællende sangskrivertradition maner Jens’ tekster til eftertænksomhed, og ved hjælp af et finurligt billedsprog suges lytteren ind i et særegent tekstunivers kredsende om menneskelivet, samfundet og alt fra skrankepaver, soldater og katte til Djævelen og Dr. Frankenstein.

15-16: Krog & Uglerne

Fra et barfodet liv i en hippie-landsby på Fyn til strand og palmer i Florida, er Christian Krog nu landet på Langeland og er ved at slå rødder. Med sit band og en nysgerrig musikalsk baggrund, synges der om håb og drømme, bittersødme, mærkværdige historier og betragtninger fra livets gang. Som sanger og sangskriver tager Christian Krog afsæt i det personlige, når historierne fra livet fortælles. Det er akustiske folk-pop sange med nærvær og ærlige fortællinger.

16-18: ReCovery - Runrig Tribute

ReCovery, der blev dannet i 2020, er Danmarks eneste RunRig Tribute-band og leverer forrygende og festlig folkrock i bedste RunRig stil. Med nærvær, nerve og atmosfære kommer publikum med på en musikalsk rejse til det skotske højland.

Bandets 5 medlemmer har alle deres egen historie med RunRig fra den første koncert på Tønder Festival i august ´83 over ”gå-gade-jam” med RunRigs guitarist Malcolm Jones og til deres sidste ”The Last Dance”-turné. Denne livslange forkærlighed til musikken kombineret med over 150 års erfaring i musikbranchen (sammenlagt) giver en unik koncertoplevelse med RunRigs musik - respektfuldt leveret med ReCovery-twist. Du kan se, høre og læse mere om bandet på deres hjemmeside: www.recovery-folkrock.dk